Kontakt centar Uzmi račun i pobedi

Kontakt centar za nagradnu igru Uzmi račun i pobedi 2023 daje odgovore na pitanja koja građani postavljaju putem mejla kontakt@uzmiracun.rs , a u vezi sa učešćem u nagradnoj igri. Odgovori na pitanja se objavljuju javno u sekciji Pitanja i odgovori, a ukoliko je potrebno dodatna pojašnjenja se šalju odgovorom na mejl upit. Radno vreme kontakt centra je radnim danima od 9 do 17 časova. Vikendima i tokom praznika kontakt centar ne radi. 

Kontakt centar i ova internet stranica nisu namenjeni davanju pravnih saveta i instrukcija za primenu Pravila ove nagradne igre, a dati odgovori predstavljaju smernice koje nisu obavezujućeg karaktera. Sve informacije koje se nalaze na ovoj internet stranici su prikupljene i obrađene savesno i pažljivo. Odgovornost za pravilnu primenu  Pravila nagradne igre „Uzmi račun i pobedi – prvi krug“  i propisa snose lica koja učestvuju u nagradnoj igri i na koja se ova pravila i propisi odnose. Administratori ove stranice ne snose odgovornost za eventualne posledice ili štetu koja može nastati iz pogrešne primene Pravila ove nagradne igre, važećih propisa, kao ni iz korišćenja ovog kontakt centra i ove internet stranice. U slučaju nesaglasnosti između sadržine odgovora na pitanje i Pravila nagradne igre - primenjuju se Pravila ove nagradne igre.

NAJČEŠĆA PITANJA I ODGOVORI

  1. Koji su uslovi za učešće u nagradnoj igri Uzmi račun i pobedi 2023?

Pravo učešća u Nagradnoj igri imaju punoletna lica sa prebivalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije koja prihvataju Pravila nagradne igre. Da bi ostvarili ovo pravo potrebno je da bilo koji fiskalni račun sa QR kodom, izdat na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, pošalju putem mobilne aplikacije „Uzmi račun i pobedi”. Aplikaciju je moguće preuzeti besplatno na Google Play,  Apple i Huawei prodavnicama.

Fiskalni račun nije ograničen u pogledu minimalne vrednosti ili datuma.

  1. Da li organizatori nagradne igre imaju pravo učešća?

Ne. U nagradnoj igri nemaju pravo učešća lica koja su zaposlena u Kabinetu predsednika Vlade, Generalnom sekretarijatu Vlade, Ministarstvu finansija, Republičkoj direkciji za imovinu Republike Srbije, Upravi za igre na sreću, Poreskoj upravi, Državnoj lutriji Srbije i NALED-u, kao ni članovi Komisije za praćenje regularnosti izvlačenja nagrada i utvrđivanje dobitnika i članovi Radne grupe za pripremu i organizovanje nagradne igre.

  1. Kako da registrujem nalog(e) u aplikaciji?

Kada preuzmete aplikaciju sa Google Play, Apple i Huawei prodavnica, potrebno je da unesete broj mobilnog telefona (pripejd ili postpejd) koji će služiti za verifikaciju naloga i kontakt sa vama u slučaju dobitka, zatim ime i prezime, mesto i adresu stanovanja, i registarski broj lične karte. Vodite računa da ispravno unesete svoje lične podatke i broj lične karte, jer ti podaci služe za identifikaciju dobitnika. Potom je potrebno da potvrdite ste punoletni i da ste saglasni sa pravilima privatnosti, kliknete na dugme „Registracija“ nakon čega će vam stići SMS poruka sa registracionim kodom koji je neophodno uneti u aplikaciju i na taj način završiti registraciju naloga, odnosno uspešno kreirati profil učesnika. 

Učesnik u okviru aplikacije može registrovati još četiri naloga (primera radi za punoletne članove svoje porodice), koji su vezani za isto toliko brojeva mobilnih telefona, odnosno osoba.

  1. Da li učesnici mogu da se registruju na aplikaciji sa pripejd brojem telefona, odnosno brojem koji nije registrovan na njihovo ime, ili je registrovan na firmu?  

Da. Učesnici mogu da se registruju na aplikaciju sa brojem telefona koji oni koriste, bez obzira na to da li je reč o pripejd ili postpejd broju, i na koga se taj broj telefona vodi (može se voditi na firmu, ili na neko drugo fizičko lice). Broj telefona mora da bude aktivan do kraja nagradne igre.

  1. Da li mogu da otvorim više profila koristeći isti broj mobilnog telefona?

Ne. Broj mobilnog telefona koji ste uneli prilikom registracije jednog profila ne može se iskoristiti za registraciju drugog profila. Za otvaranje svih pet profila potrebno je da unesete pet različitih brojeva telefona koji se vezuju za pet različitih osoba.

  1. Šta se dešava ako promenim ličnu kartu za vreme trajanja nagradne igre?

Nalog koji ste registrovali sa podacima iz stare lične karte važi i nakon što promenite ličnu kartu – samo je potrebno da u slučaju dobitka ponesete i staru i novu ličnu kartu radi identifikacije.

  1. Kada počinje i koliko traje nagradna igra Uzmi račun i pobedi 2023?

Izvlačenja u prvom krugu nove nagradne igre biće organizovana javno na RTS-u svake subote od 18h u periodu od 28. januara do 25. februara 2023 (ukupno pet izvlačenja), a građani mogu da unose račune već od 24. decembra 2022.

U izvlačenju učestvuju svi računi koji su u mobilnu aplikaciju Uzmi račun i pobedi uneseni do 12h na dan izvlačenja. Računi uneseni posle navedenog roka na dan izvlačenja, kao i računi koji nisu izvučeni u jednom od izvlačenja, učestvuju u narednim izvlačenjima, sve do poslednjeg, petog izvlačenja.

Očekuje se da drugi krug nagradne igre bude organizovan u drugoj polovini godine, ali još uvek nije određen datum. Svi računi koji se unesu kroz aplikaciju u prvom krugu učestvovaće ravnopravno u izvlačenjima u drugom krugu.

  1. Kako da unesem račune?

Računi se unose isključivo putem aplikacije Uzmi račun i pobedi i to na dva načina: skeniranjem QR koda sa fiskalnog računa, ili unošenjem podataka sa fiskalnog računa.

Za skeniranje izaberite iz glavnog menija opciju „Skeniraj kod“, pritisnite dugme „Pokreni kameru“ i usmerite kameru mobilnog telefona na QR kod fiskalnog računa. Nakon uspešnog skeniranja, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka. 

Drugi način unosa je putem putem opcije „Unesi ručno“ – u ovom slučaju potrebno je da ukucate PFR broj računa i PFR vreme (sat, minut i sekunda) koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa. Nakon pritiska na dugme „Pošalji“, na ekranu će se pojaviti obaveštenje da je račun dodat u bazu podataka. Važno je obratiti pažnju na to da je reč o vrsti računa „Promet-prodaja“ (oznaka se nalazi u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih proizvoda ili usluga).

Račun možete uneti samo jednom - u slučaju ponovnog unošenja, dobićete obaveštenje da je došlo do neuspešne prijave i da je račun već iskorišćen.

  1. Od kog datuma su važeći fiskalni računi?

U nagradnoj igri učestvuju svi fiskalni računi sa QR kodom, izdati na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, bez obzira na datum izdavanja. Važno je obratiti pažnju na to da je reč o vrsti računa „Promet-prodaja“ (oznaka se nalazi u gornjem delu računa, iznad spiska kupljenih proizvoda ili usluga), odnosno da je reč o računima koje ste dobili za obavljenu kupovinu.

  1. Da li postoji ograničenje u smislu broja računa koje mogu da unesem dnevno ili ukupno?

Ne postoji ograničenje broja unetih računa.

  1. Da li je potrebno čuvati račune nakon skeniranja?

Ne. Nakon uspešnog unosa, učesnici mogu da ostvare uvid u sve svoje skenirane račune putem aplikacije (klikom na opciju „Moji računi“), tako da ne moraju da čuvaju račune u papiru.

  1. Da li mogu da se šalju računi poštom?

Ne. Učešće u nagradnoj igri je moguće isključivo putem aplikacije Uzmi račun i pobedi koju je moguće preuzeti besplatno sa Google Play i  Apple prodavnica.

  1. Koji je nagradni fond za prvi krug nagradne igre Uzmi račun i pobedi 2023?

U prvom krugu nagradne igre Uzmi račun i pobedi biće podeljeno 10 stanova u Beogradu, u naselju Zemunske kapije i Bloku 63 na Novom Beogradu. Reč je o dva jednoiposobna stana površine 46,5 kvadrata i pet dvosobnih stanova od 54 i 58 m2. Kao glavne nagrade tu su i dva trosobna stana površine 74 m2 i četvorosobni stan od čak 100 kvadrata. Ukupna vrednost nagradnog fonda je 1.682.421,33 evra.

  1. Šta da radim ukoliko prodavac ne želi da mi izda fiskalni račun, ili ukoliko dobijem neispravan račun?

Nepravilnosti u vezi sa izdavanjem fiskalnih računa, građani mogu prijaviti Poreskoj upravi telefonom na brojeve: 011/361 99 00 ili 011/347 90 61. Prijave za neizdavanje fiskalnih računa, kao i prijave za izdavanje lažnih i neodgovarajućih računa, kao što su stari fiskalni računi bez QR koda, predračuni, međuračuni ili takozvani blok-računi, mogu se podneti i online putem putem portala Poreske uprave -  https://www.purs.gov.rs/eFiskalizacija/prijavite-poreske-nepravilnosti.html.

   15. Da li i kako mogu da učestvujem u nagradnoj igri ako nemam pametni telefon?

Možete da učestvujete preko pametnog telefona člana vaše porodice ili prijatelja koji treba da otvore nalog na vaše ime i da skeniraju / unose vaše račune putem vašeg naloga. Vodite računa da svi vaši podaci budu uneti ispravno, uključujući i broj vaše lične karte, kao i kontakt telefon. Na jednom pametnom telefonu može da se otvori najviše pet naloga za pet osoba. Ukoliko račun koji je skeniran / unesen putem vašeg naloga bude izvučen - nagrada će glasiti na vaše ime. 

   16. Zašto ne mogu da skeniram račune putem aplikacije?

QR kodovi za fiskalne račune su izuzetno složeni i detaljni, što je neophodno da bi svaki izdati račun mogao da ima trajan i jedinstven QR kod. Pojedini računi su odštampani na način da nemaju dovoljno čitljive sve detalje QR koda što onemogućava skeniranje – to zavisi od fiskalnog uređaja odnosno štampača trgovca. Takođe, skeniranje može biti otežano ako je račun presavijan ili izgužvan, štampa oštećena itd. U tom slučaju – možete registrovati račun tako što ćete kliknuti na opciju "Unesi ručno" i ukucati PFR broj računa i PFR vreme koji se nalaze na donjoj polovini svakog računa.

   17. Ne mogu da preuzmem aplikaciju / moja aplikacija ne radi?

Moguće da je reč o privremenom tehničkom problemu ili problemu sa internetom, molimo vas da pokušate ponovo kasnije. Ako se problem nastavi pišite na kontakt@uzmiracun.rs

   18. Ne mogu da registrujem račun jer podaci računa nisu ispravni ili račun još uvek nije stigao u Poresku upravu - šta to znači?

Ukoliko dobijete ovo obaveštenje prvo proverite još jednom da li je ispravno unet PFR broj i vreme. Primera radi, može da se desi greška da je slovo „O“ uneto kao broj „0“ i obrnuto, da je slovo „G“ uneto kao broj „6“ ili obrnuto, ili da je napravljena neka druga nenamerna greška u kucanju.

Ako su svi podaci ispravno uneti, onda račun još uvek nije stigao u Poresku upravu. Po Zakonu o fiskalizaciji, dozvoljeno je da fiskalna kasa privremeno radi i u oflajn režimu (bez veze sa internetom), u kom slučaju račun neće biti registrovan u sistemu Poreske uprave u datom trenutku. Međutim, poreski obveznik (trgovac koji vam je izdao račun) je dužan da u roku od pet dana od datuma izdavanja računa prosledi podatke o tom računu Poreskoj upravi, nakon čega se račun može smatrati ispravnim i uneti u aplikaciju.

Ukoliko i nakon isteklog roka račun nije registrovan u Poreskoj upravi možete prijaviti nepravilnost telefonom na brojeve 011/361 99 00 ili 011/347 90 61 ili putem linka.

   19. Ne uspevam da registrujem nalog jer mi nije stigao kod putem SMS-a – šta da radim?

Sistem je podešen tako da automatski šalje SMS sa kodom potrebnim za registraciju na broj mobilnog telefona koji ste uneli prilikom otvaranja naloga. Ukoliko vam kod nije stigao na SMS, molimo vas proverite još jednom da li ste uneli ispravan broj mobilnog telefona i vodite računa da prilikom unosa broja NE ponavljate pozivni broj (063, 064, 069 itd) koji ste već uneli prilikom izbora mreže iz padajućeg menija.

   20. Kako da ispravim podatke koji su uneti prilikom registracije profila?

Idite na “Moji profili” i kliknite na “Dodaj novog korisnika” – unesite broj mobilnog telefona koji ste registrovali uz dati profil, potom unesite ispravne podatke i kliknite "Registracija”. Nakon toga će vam stići kod putem SMS-a na navedeni broj telefona koji treba da ukucate u predviđena polja i tako potvrdite izmenu odnosno ponovnu registraciju profila sa izmenjenim podacima.

   21. Šta je „Jedinstveni kod računa“, da li treba da ga unesem zajedno sa datumom u delu aplikacije “Moji računi”?

Svaki fiskalni račun koji unesete kroz aplikaciju dobija „Jedinstveni kod računa“ sastavljen od dva slova i šest brojeva (npr. AB123456). Ovi jedinstveni kodovi će se izvlačiti u nagradnoj igri. Kada kliknete na opciju „Moji računi“, možete da ostvarite uvid u sve račune koje ste uneli, datum unosa i njihov jedinstveni kod, a klikom na dugme „Detaljnije“ možete videti ostale detalje o računu (prodajno mesto, iznos, PFR i dr). Račune možete pretraživati po jedinstvenom kodu – npr. ukoliko želite da proverite da li je vaš račun izvučen, ili po datumu, ukoliko želite da vidite spisak računa koje ste uneli na određeni dan ili u određenom vremenskom periodu.

   22. Da li važe „gotovinski“ računi izdati na pravno lice, koji sadrže PIB?

Da. U nagradnoj igri učestvuju fiskalni računi sa QR kodom, izdati na teritoriji Republike Srbije u skladu sa Zakonom o fiskalizaciji, uključujući i račune izdate na pravno lice koji sadrže PIB.

   23. Da li stanovnici sa teritorije Kosova i Metohije mogu da učestvuju u nagradnoj igri?

Da. Pravo na učešće imaju sva punoletna lica sa prebivalištem ili boravištem na teritoriji Republike Srbije.

   24. Da li može da se koristi aplikacija preko desktop računara?

Trenutno je aplikacija dostupna samo putem mobilnog telefona.

   25. Šta raditi ako QR kod neće da se skenira a PFR broj nije vidljiv?

Račun koji ne omogućava skeniranje, i ima oštećenu štampu u delu gde je informacija o PFR broju, nije moguće uneti u aplikaciju.

   26. Da li je aplikacija besplatna ili mora da se plaća neka pretplata?

Za učešće u nagradnoj igri moguće je koristiti isključivo zvaničnu aplikaciju Uzmi račun i pobedi, koju je razvila Poreska uprava i koju je moguće preuzeti besplatno na Google Play, Apple i Huawei prodavnicama. Preuzimanje i korišćenje aplikacije je besplatno.

   27. Šta ako je PFR broj u drugom formatu?

PFR broj računa ima jedinstven format koji je potrebno uneti u aplikaciju. Drugi format PFR broja nije moguć, odnosno dozvoljen, i reč je o neispravnom računu koji je najverovatnije posledica neispravno podešene kase. Nepravilnosti možete prijaviti Poreskoj upravi telefonom na brojeve 011/361 99 00 ili 011/347 90 61 ili putem linka.

   28. Da li ista osoba može da ima profil na dva telefona?

Ne. Moguće je registrovati isti profil na drugom telefonskom aparatu, s tim što će svi podaci i uneseni računi tom prilikom biti prebačeni sa starog na novi telefon.

   29. Da li je prilikom registracije profila obavezno uneti adresu uz lične karte?  

Pravilima nagradne igre nije eksplicitno navedeno da je prilikom registracije profila neophodno uneti prebivalište iz lične karte, što znači da je moguće uneti i adresu boravišta koja se razlikuje od predmetnih podataka iz lične karte. Ključni podatak pored imena i prezimena, koji će služiti za identifikaciju dobitnika je registracioni broj lične karte koji mora biti ispravno naveden, kao i telefonski broj koji služi za komunikaciju sa potencijalnim dobitnikom.

   30. Da li trgovac / zaposleni u prodavnici sme da se unosi fiskalni račune iz sopstvene radnje?

Trgovac je dužan da izda i uruči fiskalni račun potrošaču. Ukoliko potrošač ipak odluči da ostavi fiskalni račun u radnji – u tom slučaju trgovac može da unese taj fiskalni račun u aplikaciju.

   31. Šta se dešava ako je račun unet u aplikaciju pa nakon toga storniran iz bilo kog razloga?

Preporuka je da ne unosite račune koje ćete možda stornirati, odnosno da ne stornirate već unete račune, jer u skladu sa Pravilima nagradne igre Priređivač zadržava pravo da proveri validnost fiskalnog računa koji je izvučen kroz sistem za upravljanje fiskalizacijom Poreske uprave, i ukoliko ustanovi nepravilnosti, ili iz bilo kog razloga ne može da potvrdi validnot fiskalnog isečka učesnik gubi pravo na nagradu. Takođe, ukoliko se proceni ili posumnja da neki od učesnika na bilo koji način zloupotrebljava ili krši pravila Nagradne igre, Priređivač zadržava pravo da učesnika isključi iz Nagradne igre.

   32. Da li nagradnoj igri mogu da učestvuju stranci sa privremenim ili stalnim boravkom u Srbiji?

U nagradnoj igri mogu učestvovati punoletni građani Srbije ili strani državljani pod uslovom da im je odobren boravak na teritoriji Republike Srbije od nadlezenih organa Republike Srbije u skladu sa odredbama Zakona o strancima.

  33. Da li je moguće proveriti unete podatke nakon registracije?

Trenutno je moguće proveriti samo ime, prezime i broj telefona (to su podaci koji su vidljivi u zaglavlju aplikacije ili kada se klikne na "Moji profili").  Ukoliko želite da promenite adresu ili broj lične karte možete to učiniti ponovnom registracijom Vašeg naloga putem istog broja mobilnog telefona (prilikom preregistracije svi uneti računi će biti sačuvani).

  34. Da li je moguće brisanje računa iz aplikacije?

Brisanje računa koji ste već uneli u aplikaciju nije moguće.

  35. Kako se obaveštavaju dobitnici ukoliko je njihov račun izvučen?

Priređivač će odmah nakon emisije izvlačenja zvanično obavestiti dobitnike putem telefona - pozivanjem broja koji su registrovali uz profil. Pored toga, dobitnici će biti obavešteni i kroz notifikaciju u okviru mobilne aplikacije Uzmi račun i pobedi. Spisak dobitnika biće objavljen nakon izvlačenja na sajtu www.uzmiracun.rs i u dnevnom listu Politika.

36. Pri unosu računa u aplikaciju dobijam obaveštenje "Račun je već unet" a nisam ja uneo/la račun? Šta da radim?

To se može desiti ako je dostavljač, prodavac ili neko treće lice bez pristanka potrošača, iskoristilo račun. U tom slučaju, možete da uputite žalbu dostavljaču ili prodavcu i vidite kako je došlo do takve situacije.