Многи грађани који учествују у наградној игри „Узми рачун и победи“ имају сличне недоумице – шта ако обришу апликацију, да ли морају да чувају рачуне после скенирања или шта се дешава уколико у међувремену промене личну карту или мобилни уређај. 

Ево шта је важно да знате како бисте без бриге наставили да играте. 

Уколико се деси да грешком, или из било ког другог разлога, обришете апликацију са телефона, сви ваши до тада унети рачуни остају сачувани у бази Пореске управе и учествују у извлачењима. Потребно је само да поново инсталирате апликацију и пријавите се са истим подацима које сте користили приликом прве регистрације, укључујући и број телефона. На тај начин поново добијате приступ свом налогу и рачунима. 

Ако сте током трајања наградне игре променили мобилни уређај, а желите да приступите свом налогу, поступак је сличан. Потребно је да на новом телефонском апарату поновите регистрацију, уносећи исте податке као првог пута. Промена телефона неће угрозити рачуне које сте до сада унели. 

Једна од честих недоумица односи се и на то да ли је потребно физички чувати рачуне након што се скенирају. Одговор је – не. Сви успешно унети рачуни учествују у извлачењима, а корисници их могу видети у свом налогу на апликацији, у одељку „Моји рачуни“, тако да није потребно да их чувате код куће. 

Учеснике често занима и шта се дешава уколико промене личну карту током трајања игре. Добра вест је да ваш налог и даље остаје важећи са подацима које сте унели приликом регистровања података из старе личне карте. У случају да добијете награду, потребно је да на уручењу понесете и стару и нову личну карту ради идентификације. 

Уколико ипак желите да ажурирате број личне карте, то можете урадити преко опције „Моји профили“, а потом кликом на „Додај новог корисника”, да бисте затим унели број мобилног телефона који сте регистровали уз дати профил. Затим унесите податке и број нове личне карте, па кликните на „Регистрација”. Након тога ће вам стићи код путем СМС-а на наведени број телефона који је потребно да укуцате у предвиђена поља и тако потврдите измену, односно поновну регистрацију профила са измењеним подацима. Важно је напоменути да су сви претходно унети фискални рачуни сачувани уз профил и након ажурирања података. 

Још једна честа недоумица коју грађани имају је шта радити када се приликом скенирања рачуна појави порука „Рачун није стигао у Пореску управу”. Прво проверите још једном да ли је исправно унет ПФР број и време. На пример, може да се деси грешка да је слово „О“ унето као број „0“ и обрнуто, да је слово „Г“ унето као број „6“ или обрнуто, да је слово „В“ унето као број „8“ или обрнуто, или да је направљена нека друга ненамерна грешка у куцању. 

Ако су сви подаци исправно унети, онда рачун још увек није стигао у Пореску управу. По Закону о фискализацији, дозвољено је да фискална каса привремено ради и у офлајн режиму (без везе са интернетом), у ком случају рачун неће бити регистрован у систему Пореске управе у датом тренутку. Међутим, порески обвезник (трговац који вам је издао рачун) је дужан да у року од пет дана од датума издавања рачуна проследи податке о том рачуну Пореској управи, након чега се рачун може сматрати исправним и унети у апликацију. 

Уколико и након истеклог рока рачун није регистрован у Пореској управи – можете пријавити неправилност телефоном на бројеве 011/361 99 00 или 011/347 90 61 или путем линка. 

Подсећамо, нови круг наградне игре Узми рачун и победи почео је 20. септембра и трајаће до 18. октобра 2025. године, а извлачења се реализују сваке суботе са почетком у 18 часова на првом програму РТС, уз пренос уживо. У игри могу да учествују сви фискални рачуни који су издати почев од 1. јануара 2025. године, без обзира на вредност. Важно је напоменути да сви успешно унети рачуни учествују у свим извлачењима све до последњег, које ће бити одржано 18. октобра 2025.